JAK VYBRAT ELEKTROKOLO

 

 Zde jsou zásadní otázky, které by si měl každý ujasnit, než si půjde koupit elektrokolo:

Pro koho bude elektrokolo určené?

Jiný tvar rámu bude vhodný pro babičku, která má problém přehodit zvednout nohu na pedály natož aby přehazovala nohu na vysokém rámu, a pro pro aktivního člověka, který nemá žádné pohybové omezení. Jiný rám často volí ženy, jiný muži a často se můžeme setkat s rámy vhodnými pro oba - tzv. UNISEX.

Kde budu chtít na kole primárně jezdit?

Z tohoto důvodu máme kola dělaná na městská, krosová, trekingová a horská (ty mají ještě další samostatné dělení). Aby jsme to uvedli na dobrou cestu :-) - to, že si pořídíte kolo na městském rámu Vás neomezuje pouze na jezdění po městě, ale charakteristikou je vhodnější pro časté zastavování a sesedání. Zatím co kolo na horském rámu bude mít výhodu v terénu, díky větší pevnosti rámu a ergonomií posezu lepší ovladatelnost. Nikdo však neříká, že s městským kolem nemůžete do terénu. Naopak velké značky udávající směry cyklistiky jsou si toho vědomi a dělají elektrokola na rámech s nízkým nástupem (městské kolo) ve výbavě a geometrii horského, aby umožnili dlouholetým aktivním cyklistům jezdit a v pokročilém věku, nebo v době, kdy přijde nějaké zdravotní/pohybové omezení.

Kolik kilometrů budu chtít pravidelně jezdit na jedno nabití kola a jaká je pravděpodobnost, že budu tuto vzdálenost chtít/nucen překonávat?

Vždy když se nás zákazníci zeptají jaký bude jejich dojezd na tom či onom kole tak se malinko orosíme a řekneme něco ve smyslu "A jak moc budete tomu kolu pomáhat?". Jiný dojez bude mít člověk, který je poloprofesionální cyklista, na kole jezdí 4x týdně a má fyzičku na to ujet 100 km a více na jeden zátah a jiný dojezd na stejném kole bude mít člověk, který se pohybu věnuje silně rekreačně a chce od elektrokola, aby mu umožnilo vyjet si s partou přítel 2x za léto na výlet. Faktorů, který toto ovlivňují je více než dost a pro příklad zde uvedeme jen ty nejzásadnější: fyzická zdatnost jezdce, hmotnost jezdce, kopcovitost trati, povrch cesty/necesty kterým se pojede atd...

Nicméně letitými zkušenosti a zpětnými vazbami od našich zákazníků jsme schopni poradit to nejvhodnější pro jejich použití.

Pokud mám ujasněno kdo, kde, kdy, kolik a jak tak přichází poslední důležitá otázka a to zda koupit středový motor, nebo nábojový?

Nejběžnější otázkou je - který z těchto systémů pohonu je lepší? Na to neexistuje exaktní odpověď, protože každý má nějaké výhody a nějaké nevýhody, nicméně obecně vzato se říká, že lepší je středový motor, který má více výhod, než nevýhod a jeho potenciál využije více cyklistů. 

nábojový motor:

+ levnější pořizovací cena

+ nenutí vás po rovinách silově zabírat

- v kopcích ztrácí tah díky neměnnému převodu

- kratší dojezd se stejnou kapacitou baterie než na středovém

středový motor:

+ motor má se stejnou baterií větší dojezd než na nábojovém, díky udržování motoru v optimálnější otáčkách řazením

+ řazením na přehazovačce měním výkon motoru za sílu v tahu lehkým převodem, nebo těžký za rychlost jako, když běžně řadíte pro sebe na normálním kole

+ na nejlehčí převod zvládne vyjet téměř každý kopec a tak nemusíte slézt z kola ani v alpách :-)

+ torzní senzor - jedná se o senzor, který snímá jak silně šlápnete do pedálů a "zkroutíte" středovou osu a na základě tohoto údaje pomůže předá údaje kolu aby pomohlo více nebo méně podle potřeb cyklisty

- větší pořizovací cena

Poslední a neméně zásadní otázka bude na finance. Jiné kolo pořídím za 20.000,- a jiné za 200.000,- a které bude to pravé?

Toto vždy vyžaduje osobní přístup, ke každému zákazníkovi, protože málo kdo si může dovolit utratit 200.000,- za kolo jen proto, že chce. Určitě je vždy zapotřebí přihlédnout k možnostem zákazníka a pomoci mu vybrat vhodný poměr ceny x kvality v dané cenové kategorii s ohledem na jeho přání a využití kola.

 

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení